Polecamy
nauki ścisłe | 2016-02-24
Druga polska edycja fenomenalnego podręcznika biologii opracowanego przez zespół słynnych biologów amerykańskich.
człowiek | 2016-01-18
Przedstawiamy Państwu informator o Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Matematyczno - Przyrodniczych (MISMaP).
nauki ścisłe | 2015-11-26
Ciccarelli i White, znakomici dydaktycy i profesorowie psychologii, napisali najnowocześniejszy i najbardziej wszechstronny podręcznik wprowadzający do tej dyscypliny na świecie! To od paru lat najpopularniejszy podręcznik psychologii w Stanach Zjednoczonych.
nauki ścisłe | 2016-05-25
Od 20 lat naukowcy usiłują dokonać przełomu w informatyce i telekomunikacji, wykorzystując do tego osobliwości kwantowego mikroświata. Zjawiska fizyczne obserwowane w najmniejszej skali.
nauki ścisłe | 2016-05-25
Nowe badanie krwi w kierunku gruźlicy może uratować życie milionom ludzi.
Aż jedna trzecia światowej populacji jest obecnie zakażona bakteriami wywołującymi gruźlicę.
wszechświat | 2016-05-25
Astronomowie wykorzystują dwie krążące wokół siebie czarne dziury do zmierzenia, jak szybko rotuje jedna z nich.
wszechświat | 2016-05-25
Według nowych danych na wczesne fazy ewolucji Układu Słonecznego ogromny wpływ miały wędrówki globów i akty destrukcji
człowiek | 2016-05-17
Zdarzające się w ostatnich latach przypadki późnego krwawienia z niedoboru witaminy K (VKDB) skłoniły krajowych ekspertów do ponownego pochylenia się nad problemem i podwyższenia rekomendowanych dawek.
ziemia | 2016-05-12
Wielu ludzi marzy o podróżach w czasie i wydaje im się, że jest to niemożliwe, a jednak ... Wystarczy tylko udać się do jednego z wielu muzeów w Polsce, żeby cofnąć się w czasie oglądając kości wymarłych już ssaków, które żyły w naszym kraju przed tysiącami lat.
03/2017
Marzec
W 1882 r. Robert Koch ogłosił w Berlinie wyodrębnienie bakterii (prątka) odpowiedzialnej za gruźlicę.