Polecamy
ziemia | 2017-08-29
Aby uchronić świat przed głodem, naukowcy próbują ingerować w złożone zależności łączące rośliny z mikroorganizmami, szkodnikami, składnikami odżywczymi i innymi elementami fitobiomu.
człowiek | 2017-07-25

Rewolucja techniczna pozwala na wgląd w to, w jaki sposób mózg wiąże ze sobą wspomnienia – w proces, który ma kluczowe znaczenie dla rozumienia i organizowania świata, który nas otacza.

technika | 2017-06-20

Wydrukuj, zetrzyj i znów drukuj. Papier pokryty nanocząsteczkami można wykorzystać nawet 80 razy.

technika | 2016-01-14
Rosnące koszty energii, pogłębiające się zmiany klimatu i wyczerpujące się zasoby paliw kopalnych to mocne podstawy do rozmów przedsiębiorców i specjalistów. Dobrym miejscem, w którym wymiana doświadczeń i wiedzy może się odbywać swobodnie są targi. W ciągu dwóch dni, od 30 do 31 marca, w Targach Kielce odbędą się XIX Międzynarodowych Targów Energetyki i Elektrotechniki ENEX oraz XIV Targi Odnawialnych Źródeł Energii ENEX Nowa Energia.
nauki ścisłe | 2015-12-29
Uruchomienie iniektora elektronów - pierwszego z modułów przyspieszających europejskiego lasera na swobodnych elektronach (European XFEL) ogłoszono 21 grudnia br. Budowany od 2013 r. na terenie ośrodka badawczego DESY w Hamburgu, iniektor elektronów o długości 45 metrów, wyposażony w działo elektronowe wygenerował po raz pierwszy wiązkę elektronów rozpędzonych do prędkości bliskiej prędkości światła.
technika | 2015-12-22
Dla chcącego (ropy) nie ma nic trudnego. Ostatniego lata władze federalne USA wydały zgodę na rozpoczęcie wierceń wydobywczych w wodach Oceanu Arktycznego na północ od Alaski.
nauki ścisłe | 2015-12-22
Płytka nazębna ludzi, którzy odeszli dawno temu, daje nowe wskazówki na temat zdrowia w starożytności
człowiek | 2015-12-22
Niemowlęta to potencjalni poligloci zdolni do przyswojenia każdego z 7 tys. języków świata niczym ich rodzimi użytkownicy
nauki ścisłe | 2015-12-22
10 ważnych osiągnięć, które poprawią jakość codziennego życia, zmienią technikę komputerową, a może nawet ocalą naszą planetę.
09/2017
W 1959 r. uruchomiono połączenie telefoniczne między Europą a USA.