Polecamy
ziemia | 2017-08-29
Aby uchronić świat przed głodem, naukowcy próbują ingerować w złożone zależności łączące rośliny z mikroorganizmami, szkodnikami, składnikami odżywczymi i innymi elementami fitobiomu.
człowiek | 2017-07-25

Rewolucja techniczna pozwala na wgląd w to, w jaki sposób mózg wiąże ze sobą wspomnienia – w proces, który ma kluczowe znaczenie dla rozumienia i organizowania świata, który nas otacza.

technika | 2017-06-20

Wydrukuj, zetrzyj i znów drukuj. Papier pokryty nanocząsteczkami można wykorzystać nawet 80 razy.

technika | 2015-10-01
Świat idzie ciągle do przodu. To co wczoraj było nowością, już dziś wygląda inaczej i wymaga ulepszenia, modernizacji. Prym wiodą nowinki technologiczne, rozwiązania systemowe na miarę XXI wieku, jednym słowem innowacyjność nabrała większego znaczenia. Środowisko biznesowe coraz bardziej uświadamia sobie, że aby prowadzić działalność, przedsiębiorstwo i prowadzić je do sukcesu – trzeba być na bieżąco z tym co się dzieje w branży oraz z tym jakie ułatwienia oferuje nam rynek. W ten trend wpisują się już trzecie Międzynarodowe Targi Innowacji i Nowych Technologii INNO-TECH EXPO, które odbędą się od 15 do 16 października 2015 roku w Targach Kielce.
wszechświat | 2015-09-29
CDP.pl z przyjemnością informuje, że jest już dostępny audiobook „Marsjanin”, na podstawie bestsellerowej powieści Andy’ego Weira pod tym samym tytułem. CDP.pl jest producentem i wyłącznym dystrybutorem audiobooka w Polsce. Firma współpracuje przy projekcie ze studiem Fish Ladder & Platige Image i Juice, które zrealizowało trailer pt. "Our Greatest Adventure" wprowadzający widzów w tematykę zbliżającej się premiery filmu „Marsjanin” z Mattem Damonem w roli głównej.
człowiek | 2015-09-25
71,5% Polaków czuje się niewyspanym w ciągu dnia, 49,3% ma problemy z zaśnięciem, a mimo to wciąż sądzimy, że bezsenność nas nie dotyczy. 48,8%  badanych śpi na wersalkach czy sofach rozkładanych, mimo że 61,4% z nich przyznaje, że wygodne łóżko jest fundamentalnym czynnikiem decydującym o jakości snu.
nauki ścisłe | 2015-09-23
W lipcu w domu aukcyjnym w Londynie wystawiono na sprzedaż małą próbkę oryginalnej hodowli penicyliny Sir Aleksandra Fleminga (powyżej). W roku 1955 Fleming podarował te grzyby sąsiadowi w podziękowaniu za udaremnienie włamania do domu słynnego mikrobiologa.
wszechświat | 2015-08-20
Dwa rywalizujące ze sobą zespoły astronomów próbują uzyskać bezprecedensowe obrazy olbrzymich planet obiegających odległe gwiazdy. Te odkrycia mogą wpłynąć na przyszłe metody poszukiwania planet.
człowiek | 2015-08-20
O tym, co żyje na jego powierzchni, decydują soczewki kontaktowe.
09/2017
W 1949 r. Jerzy Dobrzycki i Andrzej Kwiek z Obserwatorium Astronomicznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu odkryli planetoidę (1572) Posnania.