Świat Nauki 10/2015
W numerze m.in.:

Einstein
100 temu Albert Einstein opublikował ogólną teorię względności i całkowicie odmienił nasze postrzeganie świata. Redakcja Scientific American

Gdzie Einstein się mylił
Każdy popełnia błędy, ale te, które stały się udziałem słynnego fizyka, są szczególnie pouczające. Lawrence M. Krauss

Zasięg teorii względności
Mapa wpływu teorii Alberta Einsteina na fizykę. Redakcja Scientific American

Krajobraz po Einsteinie
Nowe pokolenie fizyków liczy na odniesienie sukcesu tam, gdzie Einstein poniósł porażkę. Corey S. Powell

Albert Einstein powiedział kiedyś, że jedynie dwie rzeczy są ewentualnie nieskończone – wszechświat i ludzka głupota. Przyznał przy tym, że co do Wszechświata to nie ma pewności.
Gedankenexperiment, niemieckie słowo określające „eksperyment myślowy”, stało się słynne dzięki odbywanym przez Alberta Einsteina wyprawom w głąb wyobraźni, które zaowocowały największymi przełomami w fizyce.
W lipcu w domu aukcyjnym w Londynie wystawiono na sprzedaż małą próbkę oryginalnej hodowli penicyliny Sir Aleksandra Fleminga (powyżej). W roku 1955 Fleming podarował te grzyby sąsiadowi w podziękowaniu za udaremnienie włamania do domu słynnego mikrobiologa.

W grupie łatwiej niż w pojedynkę zdemaskować fałsz W filmach kłamców zdradza rozbiegany wzrok, nerwowość, spocone dłonie. Jednak w prawdziwym życiu nie jest łatwo zorientować się, gdy ktoś opowiada niewiarygodne historie.

09/2017
W 1974 r. amerykańska sonda Mariner 10 wykonała drugi przelot obok Merkurego.