Człowiek (137)
Karl Deisseroth | 2016-10-19
Nasz układ nerwowy jest niczym arras, utkany z łączących się ze sobą nici. Te nici – wychodzące z neuronów cienkie włókna, nazywane aksonami – przenoszą informacje elektryczne pomiędzy komórkami nerwowymi.
2016-09-23
W marcu przedstawiciele Księgi Rekordów Guinnessa pojechali do Haify w Izraelu, aby odwiedzić emerytowanego producenta słodyczy, Yisraela Kristala – najstarszego człowieka na świecie.
2016-09-23
Ten pomysł narodził się w Meksyku w roku 2000. Był dziełem czystej improwizacji Paula Crutzena, jednego z najwybitniejszych uczonych świata. Ten holenderski myśliciel głosił pogląd, że wojna jądrowa na pełną skalę może doprowadzić do „zimy nuklearnej”.
2016-05-17
Zdarzające się w ostatnich latach przypadki późnego krwawienia z niedoboru witaminy K (VKDB) skłoniły krajowych ekspertów do ponownego pochylenia się nad problemem i podwyższenia rekomendowanych dawek.
2016-04-20

W jadłospisie restauracji i szkolnych stołówek potrawy z samej wołowiny są zastępowane przez zdrowsze dania mięsno-grzybowe

2016-03-22
Czy odkryte dwa i pół roku temu skamieniałe kości rzeczywiście są szczątkami nieznanego gatunku ludzkiego przodka?
04/2017
Marzec
W 1853 r. w oknie wystawowym lwowskiej apteki Pod Złotą Gwiazdą zapłonęła pierwsza lampa naftowa, skonstruowana przez Ignacego Łukasiewicza.