Nauki ścisłe (107)
2016-01-26
2015-12-29
Uruchomienie iniektora elektronów - pierwszego z modułów przyspieszających europejskiego lasera na swobodnych elektronach (European XFEL) ogłoszono 21 grudnia br. Budowany od 2013 r. na terenie ośrodka badawczego DESY w Hamburgu, iniektor elektronów o długości 45 metrów, wyposażony w działo elektronowe wygenerował po raz pierwszy wiązkę elektronów rozpędzonych do prędkości bliskiej prędkości światła.
2015-12-22
Płytka nazębna ludzi, którzy odeszli dawno temu, daje nowe wskazówki na temat zdrowia w starożytności
2015-12-22
10 ważnych osiągnięć, które poprawią jakość codziennego życia, zmienią technikę komputerową, a może nawet ocalą naszą planetę.
2015-11-26
Ciccarelli i White, znakomici dydaktycy i profesorowie psychologii, napisali najnowocześniejszy i najbardziej wszechstronny podręcznik wprowadzający do tej dyscypliny na świecie! To od paru lat najpopularniejszy podręcznik psychologii w Stanach Zjednoczonych.
2015-11-19

Specyficzną miarą atrakcyjności łamigłówki, będącej od dłuższego czasu w obiegu, jest liczba jej nazw i odmian

5/20180
Maj
W 1937 r. radziecka ekspedycja lotnicza wysadziła w okolicach Bieguna Północnego grupę badaczy, którzy założyli pierwszą stację meteorologiczną i badawczą w Arktyce.