nauki ścisłe
dodano: 2015-12-22
IDEE, KTÓRE ZMIENIAJĄ ŚWIAT

INNOWACJE

10 ważnych osiągnięć, które poprawią jakość codziennego życia, zmienią technikę komputerową, a może nawet ocalą naszą planetę.

W 1878 roku Thomas Edison na łamach naszego pisma wyjaśniał nieporozumienia związane z jego nowym wynalazkiem: fonografem. Siedemdziesiąt lat później jeden z naszych korespondentów pisał na temat zastąpienia lampy elektronowej przez urządzenie, które umożliwi powstawanie „mniejszych aparatów słuchowych, naprawdę przenośnych odbiorników radiowych [i] zminiaturyzowanej aparatury elektronicznej dla samolotów”. Urządzeniem tym był, oczywiście, tranzystor. Aby uczcić nasze 170. urodziny, zebraliśmy kilkadziesiąt historycznych doniesień naukowych, które ukazały się na łamach Scientific American. Zgodnie z coroczną tradycją wybraliśmy też 10 przykładów spośród najważniejszych osiągnięć naukowych minionego roku i opisujemy je na kolejnych stronach. Być może któreś z nich za kolejne 170 lat znajdzie się na liście najważniejszych odkryć przeszłości.

Redakcja